Monday, October 1, 2012

Fuji Xerox - Printing Problems


Symptom

Cause/Remedy
The <Error> lamp is blinking.
An error that cannot be resolved by users occurred. Copy down the error message oerror code displayed on the control panel, switch the power off, unplug the power code from the power outlet, and contact our Customer Support Center or your dealers.
The <Error> lamp is lit.
Is an error message displayed on the control panel?Follow the instructions in the message and clear the error.
Requested a print job, but the
<Ready> lamp does not light or blink.
Is the interface cable firmly plugged in?
Switch the power off, and check ithe interface cable is firmly plugged in.
Is the printer in the offline or menu state?
If the printer is offline, press the <Online> button to switch it to online. If the menscreen is displayed, press the <Menu> button to exit the menu screen.
Are the protocols set correctly?
Check if the ports to be used are enabled and the protocols are set correctly on
CentreWare Internet Services.

Refer to
•  Online help for CentreWare Internet Services
Is the operating environment  of your computer set correctly?
Check the operating environment of your computer including the print driver.
The <Ready> lamp is lit or blinking, but the printer does not print.
The data is in the print buffer. Cancel or force-eject the job.
If cancelling the job, press the <Cancel Job> button. If force-ejectin the job, press the
<Eject/Set> button.
The printer will not print.
If your computer is connected to the printer via a parallel cable, does your computer support bi-directiona communication?
By default, the printer's bi-directionacommunication is set to [Enable]. If bi-directional
communication  is not supported by your computer, the printer will not print your job. If this is the case, disable the bi-directional communication on the control panel and trprinting again.
If your printer is connected to a network, is the IP address of the printer set correctlyOr, is the data-reception control setting set correctly?
Check the above settings and re-configure them if necessary.

Refer to
•  Setting the IP Address” (P. 20)
Printing takes too much time.
Is the [Graphics] tab > [Print Mode] on your print driver set to [High Quality]? Changing the [Print Mode] setting to [Standard] may improve print speed.

Refer to
•  Online help for the print driver
Printing may take time depending on the printing method for TrueType fonts. Changthe printing method under the [Detailed Settings] tab > [Font Settings] on your print driver.

Refer to
•  Online help for the print driver
When printing large data, or when iis taking too much time to print, enabling [Print
Page Mode] on your print driver may improve print speed.
To use [Print Page Mode], install additional memory to the printer.

Refer to
•  Print Page Mode: Online help for the print driver



Symptom

Cause/Remedy
Image loss occurs in the upper portion of the page.
Printing does not start from the
desired position on the page.
Are the paper guides adjusted properly?
Slide the paper guides to the correct positions.

Refer to
•   Loading Paper (P. 37)
Check whether the margins are set correctly on your print driver.

Refer to
•  Online help for the print driver
Requested 2-sided printing, but the printer prints 1-sided.
The duplex unit (optional) may not be installed properly.
Check ithe duplex unit is plugged correctly into the connector on the printer.















Refer to
•  Duplex Unit Installation Guide

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