Monday, October 1, 2012

Fuji Xerox - Print Quality Problems


Symptom

Cause/Remedy
Output is too light(faded or unclear)
The paper is damp. Load fresh paper.
The paper is not appropriate for the printer. Load appropriate paper.

Refer to
•  Supported Paper (P. 34)
The print cartridge or fuser unit is damaged or deteriorated. The print cartridge or fuser unit may need replacement depending on its condition. Contact our Customer SupporCenter or your dealers.
Is the toner save feature enabled?
On the [Detailed Settings] tab on your print driver, clear the [Draft Mode] check box.

Refer to
•  Online help for the print driver
Change the print density settings under the [Graphics] tab > [Image Settings] on your print driver and try printing again.

Refer to
•  Online help for the print driver
Change the [Paper Type] setting and try printing again. For example, if [Paper Type] iset to [Heavyweight 1], try changing it to [Heavyweight 2].
Equally spaced smears appeaon output.
The paper path may not be clean. Print a couple of sheets or so to remove dirt from the paper path.
The interior of the printer may not be clean. Clean the interior of the printer.
The print cartridge or fuser unit is damaged or deteriorated The print cartridge or fuser unit may need replacemen depending on its condition. Contact our Customer SupporCenter or your dealers.



Symptom

Cause/Remedy
Streaks appear inside or outside of halftone images. Shadow is printed arounsolid-filled images.
The paper that had been stored unwrapped for an extended period of time (especially ilow humidity condition) may be used. Load fresh paper.
The paper is not appropriate for the printer. Load appropriate paper.

Refer to
•  Supported Paper (P. 34)
Ink smudges off when rubbewith a finger.
Toner is not fused to the paper.
Output is smudged with toner.
The paper type of the selected paper tray is not appropriate. Change the [Paper Typesetting and try printing again. For example, if [Paper Type] is set to [Heavyweigh 1], trchanging it to [Heavyweight 2].
The paper is damp. Load fresh paper.
The paper is not appropriate for the printer. Load appropriate paper.

Refer to
•  Supported Paper (P. 34)
The fuser unit is damaged or deteriorated.  The fuser unit may need replacement depending on its condition. Contact our Customer Support Center or your dealers.
The whole page is printeblack.
The print cartridge is damaged or deteriorated. The print cartridge may need replacement  depending on its condition. Contact our Customer Support Center or your dealers.
The high-voltage power supply may be at fault. Contact our Customer Support Center or your dealers.
Output is blank.
Multiple sheets were fed at once. Fan the paper and reload it in the tray.
The print cartridge is damaged or deteriorated. The print cartridge may need replacement depending on its condition. Contact our Customer Support Center or your dealers.
The high-voltage power supply may be at fault. Contact our Customer Support Center or your dealers.


Symptom

Cause/Remedy
Output is partially blanked-outVertical white streaks appear on output.
The paper is not appropriate for the printer. Load appropriate paper.

Refer to
•  Supported Paper (P. 34)
The paper is damp. Load fresh paper.
The print cartridge or feed rolls are not installed correctlyCorrectly install the print cartridge or feed rolls.
The printer's interior may not be clean. Clean the interior of the printer.
Dew condensation may have formed in the printer.
On the control panel, set the interval that the printer switches to the Sleep mode tmore than 60 minutes, and let the printer stand with its power on. After about an hourthe condensation disappears due to the heat inside the printer.
The print cartridge or fuser unit is damaged or deteriorated The print cartridge or fuser unit may need replacemen depending on its condition. Contact our Customer SupporCenter or your dealers.
White patches appear on outputToner scatters around images.
Change the [Paper Type] setting and try printing again. For example, if [Paper Type] iset to [Heavyweight  1], try changing it to [Heavyweight  2].
Texts are smeared.
The paper is not appropriate for the printer. Load appropriate paper.

Refer to
•  Supported Paper (P. 34)
The paper is damp. Load fresh paper.
Dew condensation  may have formed in the printer.
On the control panel, set the interval that the printer switches to the Sleep mode tmore than 60 minutes, and let the printer stand with its power on. After about an hourthe condensation disappears due to the heat inside the printer.
Texts are garbled.
Output printed is not the same as the original data displayed on your computer screen.
The data was printed using a font that does not come standard with the printer. Checthe font used by the application. If using PostScript (optional), download fonts anecessary.
Isnt the printer set to substitute TrueType fonts with the built-in fonts?
Change the printing method of TrueType fonts under the [Detailed Settings] tab >[Font
Settings] on your print driver.

Refer to
•  Online help for the print driver


Symptom

Cause/Remedy
Images are skewed.
The paper guides are not adjusted properly. Adjust the paper guides properly.

Refer to
•   Loading Paper (P. 37)
Photos are blurred.
Isn't the original image blurred?
Adjust the sharpness of the original image and try printing it again.
If you cannot adjust the sharpness of the original image, change the sharpness settinunder the [Detailed Settings] tab > [Other Settings] > [Sharpness  adjustment] on your print driver and try printing the image again.

Refer to
•  Online help for the print driver
Print quality on transparencies, postcards, or envelopes is poor.
The transparencies, postcards, or envelopes loaded in the printer cannot be used witthe printer. Load appropriate media.

Refer to
•  Supported Paper (P. 34)
Check ithe paper type setting on the print driver or control panel is set correctly.

Refer to
•  Online help for the print driver
The toner save feature is enabled or the resolution is set low on your print driverChange these settings on the [Detailed Settings] tab on your print driver.

Refer to
•  Online help for the print driver

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